Masalah tumit kaki pecah

*Salam sejahtera*

Mesti semua orang pernah dan ada mengalami masalah ini. Lelaki atau perempuan rasanya ada mengalami masalah ni. Sebab apa yer??

Tumit kaki akan pecah dan merekah bila bergesel dengan lantai dan menyebabkan ia menjadi keras, kering dan akhirnya merekah.

Untuk mengatasi masalah ini, kita disuruh supaya kerap menyapu krim pelembap sekurang-kurang 2 kali sehari. Kemudian, jika kaki kita kerap memijak lantai semasa di rumah, dinasihatkan supaya memakai selipar untuk mencegah masalah tumit pecah.


Krim ini dikatakan membantu balik pemulihan tumit kaki yang pecah.

Bagi anak-anak dara terutamanya, mestilah menjaga penampilan kan supaya tumit tu tampak merah dan menarik je bila memijak lantai. Kata orang nak tahu seorang tu masih dara atau tidak juga boleh dilihat dari tumit kakinya. Akak pun tak tahu kesahihannya. Sebab yang terbaik ialah memakai stokin untuk menutup aurat kan...

7 comments:

アヌム ちゃん said...

berkesan ke guna ni kak..huhu..tp tumit pecah ni keturunan kot kan..huhu

Aina said...

tak sure kalau guna krim ni tapi kan kalau guna krim pelembab memang berkesan.mungkin lambat sikit je kot.tp mmg ok.

sebab keturunan?entah laa...tp kalau duk kampung dann byk buat keje akmapung mmg selalu tumit pecah.akak tgk kami mak dan abah akak laa..

sakura_sue said...

betul ke tgk dara tgk tumit kak?
kalau masih dara tumitnya mcm mane?

Aina said...

sakura_sue,

etceli akak pun x reti nak justify.tp ada yg pandai tu kata kalau anak dara tumitnya merah jer.kalau tak dara,tumitnya pucat sikit...mcm tulah lebey kurang.sbb tu kena pakai stokin

ZIPPO MILLER said...

walaupon pakai krim kengkadang ade bekas kesan tu...Tapi pakai stokin lagi elok kak kan...

Aina said...

zippo,
masa nak recovery mmg akan ada bekas2nya.lama2 hilang.cantik semula tumit tu nnt.Insha Allah

sakura_sue said...

wah yeke , kene jage tumit leklok lah mcm ni.hee thanx kak.