Macam hari raya, makan di rumah terbuka

*Salam Sejahtera*

Alhamdulillah...Sabtu bakal melabuhkan tirai beberapa jam lagi. Tenang dan damai je malam ni...

KL bermula malam semalam sampai siang tadi agak lengang di sesetengah tempat. Ada banyak kedai ditutup, peniaga di pasar tani dan pasar malam juga ada yang MC. Malah di pasar besar juga ada peniaga yang ambil peluang tak berniaga. 

"macam hari raya jer" cerita kakak pemandu teksi yang saya naik semasa balik dari Jusco petang tadi. 


"Kuala Lumpur lengang macam malam raya" Kata Kak Jee pula di dalam entrinya hari ini. Baca sini.

Di laman fesbuk dab forumjuga ramai yang bercakap....Lepas tu ada pula 'rumah terbuka'...Alhamdulillah rezeki orang. Tengok gambar ni. Berselera sungguh depa makan. Hehe akak tak join makan sama pon tau..


Sebab derang dah kenyang makan free kat sini, banyak kedai makan yang buka jadi tak laku jualannya. 

Gambar kredit Incik Mazidul....banyak lagi gambar dekat sini

Hopefully esok akan kembali normal. Insha Allah...Tak pelah setiap yang berlaku ada hikmahnya. Kekadang kita akan berada di atas dan kekadang akan di bawah. Nak salahkan 100% perhimpunan haram pun tak elok juga. Anggap ajelah tak de rezeki.....

2 comments:

Tina Othman said...

sebab diaorang , kitaorang ni terperangkap kat rumah semalaman, kesian

EnY YuSniZaR said...

alhamdulillah nasib baik tak jadi apa apa yg teruk semalam....