Tips nak cepat kurus

*Salam sejahtera*

Ada ke cara nak cepat kurus langsing? kata orang, kita mesti kurangkan : 

makan maggie nasi

makan nasi lemak makanan berlemak

makan manis-manisan

jajan atau fast food

tido tapi banyakkan bersenam atau poco-poco melakukan aktiviti mengeluarkan peluh

dan banyak banyak lagi...as long as mengamalkan cara pemakanan seimbang dan amalan gaya hidup sihat dan malas cergas... Kalu kita Gugel di Internet, 1001 cara dan tips diberikan kepada kita.

Walaun ada 1001 tips diberikan, masih ada yang mahukan yang lebih baik. Lebih tepat yang menepati kemahuan mereka - nak kurus dan langsing dengan segera! Dalam erti kata lain jalan pintas (short cut). Ada ke? Eh ada....mana pula tak der. Ini dia:

1 makan dan pakai produk yang mahal-mahal siuuttt! yang murah tu lambat, tapi yang ratus-ratus regenyer lagi cepat nampak hasil { ini K.A.R.U.T!!!!

Jangan mudah terpedaya dengan testimoni orang kurus sebab makan dan pakai produk tertentu. Memang betul dia kurus tetapi mereka berjaya bukan disebabkan oleh makan ubat dan pakai bengkung yang kasi ketat perot semata-mata. Sebenarnya, diorang juga amalkan semua tips yang di atas di samping makan dan pakai produk pelangsingan.... Kalau korang jenis pemalas dan tak penyabar, baik tak payah membazir beli yang mahal-mahal kalau akhirnya korang akan berlari ke tandas dan termenung berkali-kali di dalamnya. Aduhai kesian, sayang buang duit jer tau. Paling penting, kalau korang nak beli juga, pastikan jangan terbeli produk yang membahayakan kesihatan. Namun, susah nak cakap, susah nak trace sebab banyak yang ada long term punya kesan. Tunggu dan lihat jelah di hari tua kelak...

2 kalau banyak duit bolehlah kasi sedut buang lemak-lemak kat badan semua tu. Tapiliposuction ni ada risiko-risiko yang perlu ditanggung. Huh seram beb baik tak yah unless korang tiada pilihan dan terpaksa melakukannya kerana faktor kesihatan. Ada berani? [info lanjut] [baca sini]

3 lepas makan muntahkan balik....hurrmmmm tu menolak rejeki namanya dan kufur nikmat. Baik tak payah dan elakkan... Cantik sangat ke kalau end result dia rupa korang jadi cam ni..
anorexia haha..google image

Kesimpulannya ambillah langkah bijak macam memandu kereta, biar lambat asalkan selamat.... Klik sini untuk entri lain tentang menguruskan badan. Selamat mencuba!

3 comments:

Unknown said...

salam..bestlah tips tu..saya dulu mmg tercari2 product nk kurus tapi selamat ni n also xnk lah yg sampai beribu kan..dan akhirnya pencarian berhasil..hepi!! nak share dengan sape yg tengah mencari juge real tips to lose weight/kurus dengan shaklee/selamat sedap dan berkesan/10kg dalam 4 bulan

SAYA MAHU KURUS CABARAN 90hari BIOS LIFE SLIM said...

jom kongsi rahsia :) ♥♥♥ Feel free to 'SHARE' as sharing is caring ♥♥♥
http://azaideris.blogspot.com/

Unknown said...

menarik la entry ni.. aku xde tips nak bgy un.. sekdar biasanya aku ada amalkan 1-2 la supaya aku tetap self confident la dlm nak kurus2 ni.. biasanya joging di malam hari ( sebab khas buat mreka yg suke buzy2 di siang hari).. tak pun tiap petang wat la something exercise yg kita suke.. aku suke menari so stip 2-3 jam aku bergerak sluruh bdan tapi yang psty bukn slepas makan.. ( korg bole naik loya nanti..) dan bukn sume antara kita bole than 2-3 jam sekurg2nyew pling sikit la org kata dlm bergerak dlm 30-40 minit shjew.. tak susah un sbnrnyew nak kekal slim.. :)