Tahniah, hentian pudu raya dah beroperasi!

*Salam sejahtera*

Berita sebelum ni baca kat sini [link...]

Hari ini Hentian Pudu Raya di Kuala Lumpur sudah mula dibuka kepada orang ramai. Alhamdulillah akhirnya semua yang nak sangat hentian di Pudu Raya kembali beroperasi akhirnya tercapai jugak...Tapi pada sesiapa yang dah berasa selesa dan sayang dengan hentian sementara di Bukit Jalil tu, jangan sedih sedey ye..Yang pati, setiap bergelar sementara itu akan berakhir juga apabila tarikh luputnya tiba....

Normal, tidak semua yang kita suka orang lain pun akan berkenan juga. Bila ada perbezaan pendapat barulah penilaian dapat dibuat dan kualiti boleh ditingkatkan. Jom lihat apa kata survey....

Saya bukan datang beli tiket, sengaja nak tengok perubahan baru (Puduraya). Nampaknya lebih sistematik dan teratur.

“Kemudahan untuk warga emas dan orang kelainan upaya (OKU) juga lebih lengkap dengan lif, eskalator juga tandas dan surau,” kata Latipah Abdul Wahab, 26 yang merupakan eksekutif perakaunan.

Sementara Reduan Jusoh, 29, dari Alor Setar, Kedah pula mengharapkan agar penaik tarafan Hentian Puduraya bukan sekadar luaran.

“Nampaknya macam teknologi terkini digunakan untuk memudahkan urusan penjualan tiket dan keselesaan pengunjung. Tetapi diharapkan agar pemantauan berterusan dilakukan agar ia tidak menyusahkan kami pula kelak,” tegasnya yang kerap pulang ke kampung halamannya.

Dalam pada itu, beberapa bekas kakitangan syarikat pengusaha bas meluahkan rasa kesal apabila lebih 500 orang di kalangan mereka terpaksa diberhentikan kerja ekoran penguatkuasaan peraturan baru Hentian Puduraya bagi menangani kegiatan ulat tiket.

Sebahagiannya merupakan bekas jurujual tiket, penyelia platform dan jadual bas daripada Haider, Shamisa dan Sutera Ekspress mendakwa pihak pengurusan langsung tidak mempedulikan nasib mereka yang rata-rata terdiri daripada golongan miskin.

Menurut Saiful Apli Almy Zulkeifly, 27, ada di antara mereka sudah berkhidmat selama 15 hingga 20 tahun dan mempunyai ramai tanggungan selain ramai generasi muda sepertinya yang sedang membina keluarga.

“Kami kesal apabila terdapat syarikat (pengusaha bas) yang lebih besar sengaja melanggar peraturan itu dengan menempatkan 'ulat-ulat' mereka sehingga ke stesen LRT untuk meraih pembeli,” [baca selanjutnya...]

Jom kita layan gambar menarik lagi...mana tau hati korang pun tergerak nak jalan-jalan tengok perubahan yang ada....

017952263

017952401

017952276

017952299

017952312


017952268


017952292
Gambar kredit Mstar Online

Cantik kan... Jom pakat ramai-ramai esok cuti hujung minggu kita pergi Hentian Pudu Raya!

Harap-harap nikmat yang ada ini berpanjanganlah hendaknya... Bagi memastikan kelangsungannnya, kemudahan awam yang disediakan itu jagalah elok elok dan baik-baik kerana itu tanggungjawab kita sebagai orang awam. Sikap bertanggungjawab terhadap harta benda awam harus dipupuk supaya duit jutaan RM boleh disalurkan untuk keperluan negara yang lain.

Jangan lepaskan tanggungjawab kepada orang lain atau menambahkan beban kerja tukang cuci dan tukang sapu, biarpun mereka digaji untuk mencuci dan menyapu kotoran yang kita buat! Mentang-mentang itu namanya harta awam, bukan bermakna suka hati kita nak jahanamkannya...ingat-ingat tau!

Pesanan ini ditaja ......
klik untuk maklumat lanjut [ingin daftar ahli]


0 comments: