Mari tutup lampu

Salam sejahtera,

Ok..ok...Noted.

Malam ini rupa-rupanya sambutan 'Earth Hour' 2011...Setiap tahun - Sabtu terakhir dalam bulan Mac. Alhamdulillah, saban tahun berkesempatan juga menyambutnya walaupun dalam keadaan yang tak berapa sempurna. Maksud saya bukan semua fius turn off, hehehehehehe...

Harap malam ni on. Free tak de problem. Seronok juga sejam duduk dalam gelap sabil menjawab pertanyaan anak-anak bermacam-macam.

"kenapa tutup lampu ibu?" itu soalan wajib.

Bila dah jawab satu, banyak lah pula soklan susulannya...arrgghh..ibu pun dah lupa apa soklan-soklan lain. Itu citer last years. Malam ni tunggu pula apa soalan diorang akan tanya ibu dan abah. Insha Allah.

Memang benda ini bukan wajib dan bukan dapat hadiah kalau follow pun. Cuma salah satu bakti kita pada dunia. Bukan suruh cinta dunia tinggal akhirat yek! Ni lain, ayyo jangan salah faham ok. Mmmm macam kalau sayangkan alam kita, jangan buang sampah merata-rata. Isshh boleh tak buat perbandingan cam ni?

Terima kasihlah buat yang remind me about this events..Sesiapa yang tak tahu sila tanya Encik Gugel. Dia ada banyak jawapan untuk setiap soalan anda. Hehe..sorry ye kalau tak, akak je yang penat menaip tapi korang rilek je kan? Jangan malas cari ilmu tau.


Mari sama-sama tutup lampu!

Terima kasih.

2 comments:

Ronaldmohoni said...

yeh,
saya pun sambut earth hour juga.

Unknown said...

kak aina..
saya hari2 sambut.. malam2 tengok tv sure tutup lampu.. feel mcm panggung wayang sikit especially citer hantu heheheheheh