test..test..test..saya tengah belajar

Macam mana ye orang buat duit melalui blogging? Ada sesetengahnya biasa-biasa je blog diorang. Tapi kaw kaw jana pendapatan. Apatahlagi kalau blog tu memang kelas satu atau 5 bintang adanya. Saya nak belajar juga. Tolonglah, siapa agaknya yang sudi ajar ya? Bak kata protege mentor kat tv tu "tunjuk ajarku sifu!"

Sudi-sudikan ye, tinggalkan cadangan atau tips bagi sesiapa yang blogwalking kat Laman Cahayamata. Saya amat menghargainya. 'Sharing is caring', betul tak? Thanx..

Ada macam-macam cara untuk menarik minat orang berkunjung ke blog kita. Tapi, adakah blog kita memenuhi selera mereka. Ada yang sekadar berkunjung dan kemudian klik button 'back' atau klik 'x' untuk keluar. Tak sudi pun kan nak klik pada banner iklan yang ada kat depan tuh. Hihi, saya pun selalu gak wat camtu.

Eh panjang pula entri ni. Mulanya saya cuma nak buat test entri untuk meletakkan 'read more' atau 'selanjutnya' di bahagian bawah setiap posting saya. Alhamdulillah berjaya. Saya belajar kat sini.

Mudah amat, ada banyak cara dan paling senang ialah memasukkan perkataan atau dipanggil code '!--more-- ' ke dalam mana-mana bahagian entri anda. Untuk pelajaran lanjut silalah ke web tersebut ok.

Kat situ juga saya belajar cara nak buat signature macam kat bawah ni. Menarikkan?

0 comments: