"Terbaekkk!!" atau terbaik?


How to spell? Terbaekk atau terbaik? Kalau tanya my kids tentu akan eja terbaik. Baru betul kan?

Huh, apa saya merepek ni? Sebenarnya itulah tagline kartun 'Boboiboy' yang telah ditayangkan pada 13 Mac yang lalu 7pm di tv3. Alhamdulillah dapat menonton dengan anak sulung dan suami. Aik, tak cukup korum kan? 3 lagi hero telah dibawa pulang ke kampung oleh mak long mereka.

Bertepatan dengan tagline tersebut, apa yang boleh mak cik (alamak mak cik lah pulak) katakan cerita kartun ni memang terbaik. Episod pertama memang best. Anak-anak yang dah lama countdown 13 Mac tak sabar-sabar menunggu sampainya waktu 7pm. Luqman kejap-kejap tanya pukul berapa dah abah..pukul berapa dah ibu.. Bila sampai waktunya senyuman tak lekang di muka!

Saya dah siap pesan pada adik ipar di kampung supaya pukul 7pm tv3 tolong reminder pada Almustofa untuk tengok Boboiboy. Kata CT (my SIL) mulanya memang diorang dah lupa, tapi bila mak longnya buka je tv3, terus melompat dan berhimpun depan tv. Seorang di KL, 3 org di kampung menonton. So, mission accomplished!

Malam ni tadi saya telefon bertanya khabar anak-anak di kampung. Almustofa minta untuk bercakap dengan abahnya. Sedang berbual, abang Luqman mencapai gagang telefon. Tak pasti apa yang dibualkan oleh kedua hero tu.

"Nampak tak Yaya?" tanya Luqman di talian. Speaker off, jadi tak tahu apa jawab Almustofa. Luqman ketawa mengikik. Ini mesti bercerita dengan adiknya pasal Boboiboy. Saya dan suami tersenyum melihat keletah dua beradik yang itu.

Ermm...Tahniah buat squad produksi Boboiboy. Perjalanan masih panjang. Pastikan idea-idea segar dan terbaekk akan sentiasa keluar pada setiap episod. Kami akan setia menonton sekeluarga. Insha Allah.

Pesanan untuk Boboiboy;
mak cik nak tengok yang terbaik je tau. Tak kisahlah terbaik atau terbaekk, as long as my kids terhibur. Cuma again mak cik nak pot pet pot pet lah kan tv3 tu apsal bagi on air pukul 7pm yek? Alahaiiii... langgar pantang demi anak-anak mak cik tau..*wink

* Buat peminat Boboiboy, Yaya, Ying dan Gopal, mereka ni ada fesbuk masing-masing. Jangan lupa like tau. Alamak, anak-anak makcik belom daftar daaa....Diorang kecit lagi tak bleh fesbuk!



0 comments: