JJ di hari Wesak

*Salam sejahtera*
Semalam shopping barang dapur di JJ AU2. Oleh kerana cuti Wesak maka ramailah ummat dekat sana. Walaupun tak sesak, tapi penuhlah juga food court, dalam pasar raya, dan paling happening dekat depan rumah kaca bebudak AF. Saya pon apa lagi tumpanglah sekaki menjenguk kat situ. Tak minat pun, tapi sesambil ambil gambar, dalam hati berangan konon-kononnya saya ni wartawanlah kan. Hahaha.. 




Panjang juga leher saya melihat kot-kot ada Pak Nil. Hari tu ada amik gambar Pak Nil, tapi gambar dalam kamera terdelete lah pulak. Hari ni hampa, dia tadek pulak. Sorang manusia AF pon saya tak kenal di dalam tu. Jadi saya memang betul amik gambar-gambar ni untuk buat berita aja...Ada sorang pelajar Af perempuan tu datang kat depan cermin kaca siap babai-babai lagi pada orang di luar. Entah sapa dia, saya pun tak kenal dan tak nak kenal pun. Mungkin dah menang nanti barulah saya kenal kot. Bukan apa, kat rumah akak ni tadek Astro dik, jadi tak delah nak ambil kesah sangat kecuali American Idol je :P
Ramai kan ummat...

Terpaksa memanjangkan leher sebab line depan penuh...
Cik kak tu guna phone je amik gambar...
Apa menarik sangat kat dalam tu???

Student tengah diskas di sudut itu rupenyer...

Lepas shopping dan tinjau AF saya terjah food court untuk beli makanan untuk orang-orang di rumah. Saya pesan Yong Tau Fu dan sambil menunggu order siap saya gi beli sushi dan roasted chicken teriyaki dalam JJ. Sambil beratur panjang untuk membayar, saya terpandang sorang budak lelaki kecik di sisi ayahnya yang beratur di depan saya. Punya lah syiok dia korek idong lepas tu suap kat dalam mulut!! Aduhai...dua kali saya dabel pandang nak make sure betol ke kelaku budak tu. Adalah umur 3/4 tahun gitu. Adeh...gelak dalam hati mak cik. Sorilah tak tegur, sebab kang tak pasal-pasal kecoh kat situ...Mana tau dia menafikan, panjang pulak citer... Budak sekarang pandai-pandai sebab hero saya pon macam tu jugak. Dah buat salah tapi tak nak mengaku!




 Beli sushi dalam JJ sana, bayar kat kedai roti dalam sini...

'Taman permainan' di tengah food court

Sikit punya panjang barisan...

Pasal duk pikir ke budak tu, saya bayar dan terus balik. Sampai rumah, baru teringat saya terlupa nak gi ambil  Yong Tau Fu! Adehh minta maaf banyak banyak banyak betul....kalau JJ sebelah rumah memang saya dah pusing belakang. Saya pergi balik naik teksi harganya dan lebih dari harga Yong Tau Fu.Cuai betul saya....Bila fikir-fikir balik, kat JJ ni kalau nak menipu memang sangat mudah. Katakan saya beli sushi di dalam JJ, kemudian bayar di kedai roti depan JJ. Kalau saya tak jujur, saya boleh terus balik tanpa membayar. Tapi tidak lah saya  nak makan benda haram kan...Korang pun jangan buat benda-benda yang tak jujur tau! Pis :)

6 comments:

Unknown said...

budak2 tu dok dalam rumah kaca tu 24jamker? tidur pun situ?
atau hanya utk xtvt jer... huhuu..


n3 terbaru kakyong
Filem CUN memang CUN… kome dah tengok?
layan ost Nikita – Saat Terakhir
Si peramah 1 April–15 May 2011 @ kakyong.com

ZIPPO MILLER said...

Mesti bebudak Af tu ngh Gedik haahaha...Banyak sgt perkare yg dipikirkan tu...tu sebb lupa amik pic
yong tau fu tu kak...hermm

Miss AZ said...

jgn kata kak, sy pun tak kenal budak2 af tu.. haha!! tak tgk pun umah takda astro..

wahh sushi.. sukaaa ;)

Aina said...

kak yong,

menurut kat newspaper, rumah kaca tu utk kelas, blajar vocal,menari dsb.tidur kat lain.tp diorang duk situ setiap hari dari pg sampai petang/mlm..

Aina said...

zippo,
a'ah mcm2 pikir + nak balik cepat. rasa bsalah kat kedai Yong Tau Fu tu tp nak wat cemana mmg terlupa sesangat...x sengaja x pe kan? hehe

Aina said...

Mirra,

hehe samelah kita yer...mak sehat?