JEJAK KASIH: 5 yang CANTIK

Alhamdulillah baru hari ni dapat menulis tentang blog-blog yang sempat dijejak kasih. Kali ni tentang 5 yang CANTIK.

CANTIK itu subjektif. 

5 blog pilihan ini bukanlah kerana blog itu cantik atau tuan tanahnya yang memang cantik. Tapi, akak berkenan sangat pada pengisiaannya yang segar dan kebijaksanaan blogger itu menarik trafik. Ada juga yang tidak tinggi  komentar dan follower, tetapi kematangan dia menulis tidak setanding usia mudanya.

Lain orang, lain pendapat
Silalah datang baru terpikat:)


Blog ni simple je. Macam orangnya juga mungkin:) Namee ni remaja lagi dan bujang, tetapi pandai dia memberikan pendapat tentang perkahwinan dan isu kahwin muda menurut pandangannya secara tersendiri. Membaca entrinya mampu bikin muka akak yang serius bertukar tersenyum dan kekadang gelak sendirian. Contohnya entri ini, 'Ciri-ciri Lelaki Handsome Tapi Kurang Macho'


Dengan gambar merpati putih terbang , cukup menggambarkan keinginan blogger ini ingin terbang bebas seiring penulisannya yang berkisar kehidupan di sekelilingnya.

Blog Merpati Putih ini kadang-kadang disulam dengan puisi indah karya beliau sendiri. Contohnya puisi 'gadis itu umpama mawar, coklat dan mutiara'.

Sedikit petikan:

Gadis itu umpama coklat
Manisnya ia usahlah dipertikai lagi
Dengan kemanisan yang ia miliki boleh mengubat duka di hati
Kamu tahu wahai gadis
coklat itu akan berkualiti bila ia terbalut dan tertutup rapi....[sambung baca kat sini]

3 - Hans punya blog

Hans budak kacak, bukan cantik tau. Haha ..kalau nak tahu Hans ni, kembar dengan Zac Efron. Bukan akak kata, tapi dia yang perasan sendiri.

Akak melihat blog Hans ni lain sikit dari kebanyakan blogger lelaki remaja yang lain. Yang penting dia tak de nak expose cerita awek dan kekasih atau cerita seo semata...

Entri Hans biasa-biasa aje. Tapi, dalam biasa itu ada pengajaran dan iktibarnya. Contoh entri kesedihannya kerana terpaksa potong rambut dan 'anti mak cik muka kelat'.


Blogger ini berada di Fukui ,Jepun kerana mengikut suaminya belajar. Jadi banyak gambar-gambar yang sangat cantik dan menarik diupload di blog. Jadi, kita yang tak pernah sampai bumi Jepun pun boleh terasa seolah-olah berada kat sana....

Bunga sakura dan Jepun tak boleh dipisahkan. Nak lihat sakura yang sangat cantik ciptaan Yang Esa, sila klik di sini.


Blog Cik Misi ini milik adinda Kak Aina sendiri. Alamak promot adik sendiri nampak...hehe siapa lagi kalau bukan kekanda sendiri kan? Dalam masa yang sama dapat juga skodeng kehidupannya di luar keluarga kan?

Jom baca entri ini..... 'mari kita kritik hospita'l dan 'a lesson from a kid'.

"saya malu sebab Rasulullah lebih pemalu drp seorang gadis. saya pun nak jadi pemalu yang bertempat."  [Tersentuh]

0 comments: