Keindahan 'hutan' padang bola

Kini sudah menjadi minat, sambil menemankan anak-anak di padang bola tangan ini akan 'menembak' sasaran yang menarik menggunakan c6 kuasa 5.0. Memandangkan cuaca petang ini agak suram, pemandangan langit kebiruan dan awan-awan nano yang berselerakan tidak dapat dilihat. Maka, sasaran beralih arah..
Langit tak selalunya indah dan cerah....
Tetap ceria....kegembiraan itu bermukim di hati bukan dicongak dari langit
Bila mendongak ke langit, jangan lupa rumput di bumi. Jika langit cantik kebiruan, rumput yang menghijau pula umpama permaidani yang sangat elok buatannya. Allahu akbar!
Inilah 'hutan' belukar di tepian padang tempat anak-anak akademi berlatih bola sepak
Titis-titis air hujan yang masih tersisa di daun 
Tik tik...di mana kau dik? Nanti kita reunion di langit ok.....
Sang semut juga menikmati nikmat dari langit. Thanks Rabbi


Pucuk muda sangat manis dan comel. Kesian kat daun tua tu kan?
Kenal tak 'parasit' ni??
Kami bukan parasit, kami cuma hendak menumpang kasih je...
Pisang kurus yang 'segan' nak berbuah. Banyak makan hati berulam jantung kot??

Parking kereta


Pisang kemetot kuberi nama....cikkebum cikkebum!! hehe
Sahabat rumput...masa kecil jadi kawan, udah besar  menjadi pelindung...Inilah semangat setiakawan sesama makhluk Tuhan. Seandai mereka berusia  panjang ...tidak dicantas makhluk berkaki dua dan bertalam dua muka.
Sakitnya dedaun itu dimamah ulat dan serangga...walaupun didera, hidupnya bermakna kerana menjadi sumber kelangsungan hidup jiran tetangganya. Subhanallah :)
Pokok paling pemalu di dunia.....Aduhai kenapa begitu? Namun, dia sangat comel apabila malu.  Anak dara yang  masih suci harus bersifat sepertinya. Malu itu tanda iman masih dalam dirimu saudariku. Bahagialah engkau jika terselamat dari api neraka hanya kerana kau seorang pemalu(nak buat dosa)!

Suke?

0 comments: