Movie yang ditungu-tunggu....2010

Aku bukan pengkritik filem untuk menulis pasal filem. Aku menulis ini bukan juga untuk kritik dan menilai, tetapi saje nak kongsi perasaan teruja untuk filem (Malaysia) yang aku rasakan bagus untuk ditonton terutama bagi ibubapa bersama-sama anak mereka. Last year, aku tulis filem Geng Pengembaraan(Upin Ipin). The movie tat my kids like most. Tengok berulang kali pun tak pernah jemu. So do I. This Year, I like Magika...Sape nak belanja aku tengok wayang nih?? Alahai.. My Hubby tak minat wayang lah. Tak pernah sekali pun tengok wayang bersama-sama...*sob

Mengintai di KRUstudios, memang mengujakan. Itupun baru tengok secara 'maya' jer. Kagum dengan berita kutipan 1.3mil dalam 4 hari tayangan aku angkat 2 ibu jari kat Edry dan kru tyerlibat. Semestinya filem yang diilhamkan ketika dia membawa anak-anaknya menonton filem Inggeris, "Enchanted' telah berjaya mengangkat namanya sebagai pengarah box office.

Filem Magika terdiri dari barisan pelakon-pelakon hebat Malaysia dan bertaraf 5 bintang(di Malaysia jelah). Best kan dapat tengok macam-macam cerita dalam hanya 1 filem. Mana taknya ada cerita watak-watak dalam cerita dogeng Melayu seperti Badang, Pak Pandir, Nenek Kebayan dll. Sesiapa yang tak kenal terutama generasi baru (eg. anak-anak aku lah), elok pergi tonton filem ni. Nak tahu sinopsis sila baca sendiri ye. Jom layan posters...

magika_final_sheet_A_low_copy




0 comments: