Asap kepul-kepul...oooo sate

Tak pernah-pernah apartmen aku duduk ni keluar asap kepul-kepul berbau orang bakar daging. Atau lebih tepat lagi bakar S.A.T.E...anak-anak aku pun boleh teka bau tu bau sate. Tapi nak jadi ceritanya, dari pagi tadi dalam pukul 10/11am sampai lah malam ni masih ada bau sate. Aku duk tingkat 10, so asap kepul-kepul tu naik atas sampai mencucuk hidung. Macam asap orang bakar sampah tapi tak de pula bau hangit semacam. Makin lama makin sedap baunya....rumah sapelah agaknya??? Tak mengajak kita pun.....

Tak pelah, lagipun bulan puasa aritu dah makan sate pun....(ayat nak menyedapkan hati). Satu malam tu Luqman ikut hubby nak berterawih kat masjid, tapi habis solat Isya' dia dah nak balik. Dan dan hala balik request kat abahnya nak sate. Sebelum keluar rumah tu, dia sempat request nanti pada hari jadinya nak abah belikan sate. Tak sempat nak tunggu hari jadi, malam itu juga dia minya abah dah belikan sate.....Sebab dia puasa, abah tunaikanlah permintaan dia.

inforesep-sate ayam banyumas
Bestkan sate ni...Gambar ni saya amik kat sini. Paling best makan sate dengan nasi impit dan kuah kacang..adoooiii lapar lak jadiknyer ...huhu.

Insya Allah minggu depan nak buat nasi impit sebab Luqman dah request untuk bawa ke majlis sambutan hari raya bagi sekolah agamanya.


Ada sate, kuah kacang dan nasi impit, tapi jangan lupakan juga...., kena ada timunnya, bawangnya barulah complete pakej...hehe
kredit: resipidiana.blogspot.com

Tapi kan..kan....Cemana ek kalau asap kepul-kepul tu bukan orang bakar sate???? kemain lagi aku berangan dan membayangkan ianya asap orang bakar sate..hihi imaginasi kene positif kan?

0 comments: