Nak dapat BE dari Nuffnang: Cara mana paling berkesan?

*Salam Sejahtera*

Pertama sekali nak ucapkan terima kasih kat Nuffnang sebab sudi memberikan BE seketul lagi walaupun sekarang ni trafik tak berapa bagus dan jarang update blog :D

Sebenarnya semua orang kat rumah ni berebut pc yang seketul. Jadi priority terpaksa diberi kepada big boss En. Mat P sebab dia tuan besar. Kalau dia tak kerja, makan gaji buta pulak nanti kan. Ahaks...nak wat caner, lappy dia ada problem sket, jadi kena guna pc. Alhamdulillah nasib baiklah  dia boleh buat kerja dari rumah. Kalau kena travel luar tu agak leceh sikitlah bagi dia....so, lewat malam baru ada ruang untuk akak pulak. Tapi selalu mata ni mengantuk pulak ler time cam tu. Tat y blog akhirnya ber'habuk'....(ceh alasan jer tu....)

Berbalik kepada tajuk. Nak dapat BE dari Nuffnang: Cara mana paling berkesan? Ada sesiapa boleh berikan jawapan?

Kalau korang Google tips nak dapat BE tersangatlah banyak blogger yang buat tips dan kongsikan cara mereka mendapat BE. Bila difikirkan balik, cara mana paling sesuai dan berkesan sampai korang pun boleh mendapat BE tersebut? Ada blogger mengeluh sebab dah berbulan-bulan( baru bulan bukan tahun dik) tapi seketul BE pun masih tak dapat dapat. Kenapa? kenapa? kenapa? tu keluhan deme lah...yelah dah follow cara dan tips blogger lain pun masih tak sangkut barang seketul....:(

Jadi, bila time akak dapat BE kali pertama terpelanjat boboi jugaklah kan..tupun setelah berkurun lama berblogging. Kata setengah orang, kita blogger kena pandai 'ambil hati' Nuffnang. Ye ke? then kenalah setia pada yang satu dan raji-rajin updet survey di blogger bio. Hurmmm...akak ada buat ke seme tu??

Sebenarnya akak pun tak pasti dah berapa lama akak berdaftar dengan Nuffnang. Sebab lama sangat tak updet blog, jadi diri sendiri  puntak sure.  Ayyoo yo...Kira lama jugaklah kot. Dalam tahun ni aja baru dapat BE dan Alhamdulillah dalam sebulan tu memang sentiasa ada walaupun 1. Tu kira syukurlah sebab blog nipun bukan banyak UV dan ada masanya jarang updet. Jadi, kira Nuffnang sangat baik hatilah kan sebab dalam situasi akak camni pun masih dapat BE. 

Ada orang cakap, blogger baru dan blog yang follower sikit senanglah nak dapat BE sebab Nuffnang nak 'amik hati' blogger sebab ramai blogger otai yang dah beralih arah. Opp ke situ pulak yer? jadi ai ni dapat BE kesian lah gitu gamaknya??

Entahlah deq non. Apapun yang paling akak selalu buat ialah updet blogger bio. Pasal UV tu tak de lah hari-hari sampai 100 tapi still boleh capai lebih dari 100 pada certain entry yang hot. Selalunya entry SEO lah. Korang bolehlah  try tips-tips lain dari bloger lain. Cara-cara tersebut 'mujarab' pada mereka jadi bolehlah kita follow....Tak kisahlah, BE kesian ,ke BE yang u memang layak mendapat ke apa ke as long as ko dapat dik. Jangan mengeluh kalau tak pernah dapat atau jarang dapat. Masa korang akan tiba juga kan. 

Macam akak, dulu-dulu memang zero dan tak pernah kisah sangat pasal BE tu. Dalam setengah tahun ni je baru aktif dan dalam masa tu juga baru dapat. Once dah dapat tu bersemangat jugaklah nak pertahankannya kan:) Mungkin kalau dilihat jarak yang panjang 'kesetiaan' bersama Nuffnang tu akhirnya mendatangkan hasil  Kesetiaan tu akan memastikan status glitterati kita sentiasa terjamin. All the best untuk u olls....

3 comments:

Anonymous said...

tak reti langsung pasal BE semua ni, yg penting happy share ceta =D

Aina said...

sambil menyelam minum air tina:)

Cik Chaotic said...

terima kasih atas informasi ni..singgah blog saya di
http://fazira-chaoticgirlblog.blogspot.com/