Wajah sebenar pengawal keselamatan yang membunuh pegawai bank


Dua gambar di atas saya ambil dari BLOG MAZIDUL...terjah ke sana untuk melibat lebih banyak gambar dan info berkenaan lelaki yang dikatakan kemungkinan dia ialah pengawal keselamatan yang membunuh pegawai bank Am Bank, allahyarham Norazita pada minggu lepas. Baca juga komen-komen di entri tersebut untuk mendapat pencerahan mengenai gambar dan info ditulis.

Kalau melihat pada status facebook lelaki bernama Ardi Ode Putra Katela, tak nampak pun dia seorang psikopat yang sadis. Sadis sebab kerana wang sanggup menembak mati. Kalau nak tembak pun, tembaklah tempat lain, kenapa mesti buat sampai berkecai? Seandainya seorang merompak kerana terpaksa, kerana desakan hidup pasti mempunyai sedikit perikemanusiaan terhadap insan yang lain. KECUALI dia psikopat yang mempunyai masalah mental yang serius. Sepertimana lelaki yang mengamuk dan menikam orang di LRT Gombak dan Taman Melati. Dia juga dikatakan lelaki yang baik. 

SERAM bila memikirkan kita hidup dikelilingi orang yang nampak baik luaran tetapi mempunyai hati yang kelabu, hitam dan gelap. Memang segalanya sudah takdir Ilahi, namun sebagai orang Islam kita ada cara untuk mencegahnya - AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR, jangan tinggal solat, banykkan membaca Alquran dan berzikir. Ini terapi baik untuk jiwa yang sakit. Insha ALLAH. Selepas usaha ini, berdoa dan tawakal untuk keselamatan kita dan ahli keluarga kita juga orang di sekeliling kita, negara kita!

0 comments: