Kes culik di Sabah VS kes culik oleh makhluk halus Villa Nabila

Minggu lalu orang sibuk bercerita tentang teguran Dato' CT terhadap Khairi Jamaluddin.  Isu dalaman FAM yang turut masuk campur tangan oleh penyanyi wanita no.1 dan menteri Belia dan Sukan itu mewujudkan kumpulan-kumpulan yang bersetuju dan tidak bersetuju dengan isu terbabit. 

Sampai ada yang tak sedar, minggu lalu juga terjadi satu kes culik seorang wanita warga Taiwan di Pulau Pom Pom, Semporna Sabah. Dalam kejadian berkenaan, suami wanita berkenaan telah dibunuh. Pihak polis masih lagi menyiasat dalang terbabit dan siasatan menyeluruh telah dilakukan termasuk melibatkan pihak di negara Taiwan. Puak Abu Sayyaf dikaitkan sebagai penculik.

Pada masa baru hendak memberi perhatian pada kes ini, sekali lagi perhatian rakyat Malaysia tertumpu kepada suatu kejadian culik lain. Malah lebih hangat dan luar biasa. Sekumpulan remaja yang terpengaruh dengan filem Highland Tower aktiviti paranormal, bertindak untuk melakukan tinjauan sendiri di lokasi yang dikatakan menjadi tumpuan makhluk halus. Pada suatu malam, kumpulan remaja terbabit masuk ke rumah rumah tinggal yang bernama Villa Nabila Huda. Setelah masuk, berlaku kejadi histeria terhadap remaja perempuan. Setelah keluar dari Villa Nabila, mereka kehilangan jejak seorang daripada mereka. Laporan polis kemudian dibuat, tapi hebohlah satu Malaysia kononnya remaja itu ghaib di villa berhantu. Makhluk halus menjadi suspek utama. 


Alhaamdulillah, remaja 'diculik hantu' itu sudah kembali ke pangkuan keluarganya. usahlah menunding jari salah siapa-siapa di dalam kejadian ini. Remaja bernama Izzat itu juga tidak menyangka tindakannya bermalam di rumah kawan menyebabkan dirinya menjadi 'popular' dalam satu hari. Nasib baik dia tidak betul-betul diculik oleh makhluk halus. Jika tidak, bukan senang kita hendak menjumpainya semula.

Semua pihak harus menjadikan kejadian ini sebagai satu teladan. Jangan mudah sangat percaya kepada benda ghaib. Sampai jem jalan di Danga Bay disebabkan sekalian penduduk Johor/luar Johor hendak bertumpu di Villa Nabila. Kepada ibu bapa, kita harus lebih memantau tingkah laku anak-anak remaja. Jangan biarkan mereka berkeliaran di waktu malam lebih daripada waktu sepatutnya. Media massa/sosial juga mensensasikan cerita ini. Kita pula percaya! Maka salahkan diri sendiri jika telah terpedaya dengan khabar angin yang bertebaran itu. 

Mari kita kembali kepada kes culik yang benar-benar real dan terjadinya di Sabah. Seorang warga emas dari Taiwan telah diculik dan suaminya dibunuh. Mari kita doakan semoga beliau selamat dan akan kembali ke pangkuan keluarganya secepat mungkin. Bagi orang awam yang punya maklumat sila salurkan kepada pihak polis untuk membantu.
Ahli Keluarga Mangsa Culik, Bunuh Di Semporna Tiba Di Sabah
PETALING JAYA: Ahli keluarga mangsa culik dari Taiwan, Chang An Wei dan suami beliau yang dibunuh Hsu Min Li telah tiba di Sabah.
Abang An Wei, Chang Da Gong Hsu dan abang Min Li, Hsu Li Ren dan dua anak saudara tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu kira-kira pukul 11.30 pagi Selasa.
Mereka bertemu dengan wakil-wakil dari Malaysia dan Taiwan dan kini terbang ke Tawau.
Kumpulan ini datang dengan bagasi minimum dan kelihatan muram. [Berita penuh]

Selepas CT vs KJ, hari ini pasangan Safee Sali vs Datuk Seri Zulkeples Embong, KP MSN pula mengambil tempat. Isunya sama juga - Bolasepak. Update status di laman sosial lalu tersebarlah komen-komen di kalangan peminat bolasepak kita. Apa pun yang berlaku, semoga malam ini kemenangan berpihak kepada Harimu Malaya walaupun hakikatnya memang sukar pada perlawanan menentang Qatar untuk kelayakan ke Piala Asia 2015.
Ketua Pengarah MSN tuntut Safee, rakan buktikan dia salah dengan benam Qatar, malam ini 

Kuala Lumpur: "Saya cakap apa yang benar.” Itulah pengakuan Datuk Seri Zolkples Embong sebagai jawapan kepada kritikan yang dilemparkan Safee Sali ke atasnya yang disifatkan tidak memberi sokongan moral kepada skuad Harimau Malaya selepas tewas 0-1 kepada Bahrain pada pusingan kelayakan Piala Asia 2015 di Manama, Jumaat lalu. [sumber]

0 comments: