Jangan layan nombor ni

Saya memang tak akan angkat panggilan telefon dari nombor yang tidak dikenali. Tapi baru-baru ni telefon saya rosak. Banyak nombor yang hilang. Jadi, orang dikenali menelefon pun namanya tidak akan keluar. Saya memikir panjang sama ada nak tekan butang terima atau cancel. Malas melayan panggilan yang berbentuk perniagaan - memujuk kita terima/beli produk/perkhidmatan yang ditawarkan. Ya, ya, ya, itu memang tugas mereka. Dan, hak saya pula untuk tidak mahu melayannya!

Semalam saya terima panggilan masuk dari nombor 03 20544670. Panggilan dibuat sudah lewat petang, iaitu hampir 7 malam. Mulanya saya fikir apa salahnya jika saya terima kerana sudah habis waktu kerja. Disebabkan lama berfikir, panggilan tersebut terputus. Saya langsung meng'google' nombor tersebut di Internet. Guesss what...
Klik untuk besarkan imej

Nasib aku tak angkat!

Bukan niat memburuk-burukkan pemanggil dari nombor berkenaan. Cuma berhati-hatilah. Sekiranya korang betul-betul hendak membeli insurans, buat urusan kad kredit, pergi melancong, membuat pelaburan dll silalah pergi sendiri ke syarikat/outlet/agen sah yang berkenaan. Jangan main cakap dalam telefon. Bersemuka lebih baik supaya kita dapat melihat sebarang dokumen/produk/broucher/muka agen tersebut.


0 comments: