Jebon kini pengarah, tahniah!

Bila saya membaca berita di Mstar Online pasal anak perempuan Dato' Lat yang ingin menjadi pengarah bukan berasaskan pengaruh/nama ayahnya barulah saya tahu, dia rupanya ialah Junad, aka Nik dalam drama Impian Ilyana dan Impian. Orang lain dah lama tahu, maaflah saya baru tahu. Jarang nampak Junad berlakon drama. Mungkin dia banyak bekerja di belakang tabir. Dan lagi baru saya tahu nama penuh Junad ialah Junaidah Mohd. Nor. 

PETALING JAYA: Pengarah filem baharu Junaidah berasa bimbang sekiranya orang ramai meletakkan harapan tinggi terhadap sesebuah karya yang dihasilkan hanya kerana dia adalah anak kepada kartunis terkenal Datuk Mohd Nor Khalid (Lat).
Junaidah, 30, berkata, keadaan itu akan menyukarkan dirinya untuk berkarya kerana risau hasil kerja yang diusahakannya itu tidak seperti yang diharapkan masyarakat.
"Kalau boleh saya enggan dikenali hanya bersandarkan nama bapa saya. Dan kerana itu saya cuba mengelak untuk dikaitkan dengan ayah.
"Jangan salah faham pula. Bukannya apa, saya risau orang meletakkan harapan yang terlalu tinggi sekiranya saya muncul dengan sesebuah karya
"Saya tidak mewarisi bakat ayah pun, tidak pandai melukis tetapi sifat suka berlawak tu adalah," katanya kepada mStar Online.  [berita penuh sini]
Memang dia lawak. Bacalah blog dia, 'Blog Anak Mat Nor'. Follower pun ramai, tapi sayangnya sudah lama tak update blog tu.

Selamat berkarya Nik eh Junad! Moga dapat menghasilkan karya berkualiti macam Mamat Khalid. Kasi pecah panggung:)


0 comments: