Mak nyah nak pergi umrah


Baca berita ' Mak nyah nak pergi umrah' kat sini.

Alhamdulillah....gembira dengan berita itu. Walaupun tidak ada kaitan dengan mereka, sebagai saudara seagama, hati kecil ini berasa juga akan kesyukurannya. Melihat mereka yang sesat kembali ke pangkal jalan dan betapa besarnya rahmat Allah dan kasih sayang-Nya terhadap hamba yang ingin berubah kepada kebaikan.

Tahniah buat Ustaz Hanafi Abdul Malik yang sekali lagi berjaya dalam dakwahnya terhadap golongan tersasar ini. Kalau sesiapa yang pernah mendengar ceramah beliau, memang benar-benar menusuk jiwa. Semoga ilmu dan kebenaran yang kita peroleh sentiasa telap di jiwa dan menjadikan kita istiqamah.

Menurut ustaz lagi, pelaksanaan umrah akan dilakukan pada Mac dan permohonan untuk mengerjakan umrah tersebut masih terbuka bagi yang berminat sehingga hujung Februari. Buat masa ini kumpulan tersebut sedang menyiapkan diri mereka untuk melaksanakan ibadat umrah kelak. Alhamdulillah. 

Perjalanan umrah ini dibayar seorang dengan kos RM 5k dan menerusi Rabbani Travel and Tour Sdn. Bhd yang turut menyediakan kursus persedian ibadah umrah.

KAK AINA: Sedih melihat perubahan seseorang yang rapat dengan diri ini dari kecil sampai SPM dia adalah lelaki. Tiba-tiba, dia telah berubah menjadi sorang perempuan. Sangat-sangat sedih melihat kekecewaan ibu bapanya. Semoga Allah juga membukakan hatinya untuk berubah dan bertaubat nasuha....Amin.

0 comments: