Bila kanak-kanak yang terbuat silap

Ni Addin. Mata dia berdarah kat dalam sebab kena cucuk dengan jari kawan masa di tadika. Cikgu ada minta maaf pasal kejadian ni. Biasalah budak-budak. Nak marah pun mungkin tak sengaja. Yang penting bukan bergaduh sesama mereka.

Bila sampai rumah, tengok dia ceria je dan cakap tak sakit, hati ibu pun lega. Cuma masa mula nampak matanya tu, memang kecut perut dan ketar lutut ibu. Risau juga kalau jadi sesuatu yang tak diingini. Memang plan nak pergi klinik, tapi abahnya kata macam tak apa-apa so, oklah kan. Hemmm...tiba-tiba Encik Mat P jadi doktor pulak ye :)

Sekarang dah seminggu, mata Addin dah ok. Setiap hari sentiasa ceria dan bersemangat pergi tadika. Cuma bangun tidurnya liat sedikit.


KAK AINA: Puas berleter kat anak-anak supaya berhati-hati bila bergurau dengan kawan-kawan di sekolah. Jangan bergaduh, jangan mengejek dan jangan main tumbuk-tumbuk. Kalau bukan awak tersilap langkah, kawan tu yang tersilap terjah. Moga Allah memelihara keselamatan anak-anakku di luar rumah.

3 comments:

Tina Othman said...

alahai nyaris tak ada apa, dahlah kena tang mata tu

Aina said...

Tina,
tulah pasal.Alhamdulillah ok.

nurul said...

alamak, ngerinya tengok...