Nasi Lemak jer..

Alhamdulillah kami anak beranak dah selesai bersarapan..Akhirnya saya masak nasi lemak jer..boleh di makan sampai lunch. Bunyi macam orang malas kan?Biarlah saya mengaku memang ya! Lagipun bukan selalu saya masak nasi lemak. Dalam sebulan adalah sekali dua itu pun kalau rajin sangat. Saya gunakan santan kotak yang free kolesterol. Nak lebih baik gunakan susu rendah lemak.Tapi yang sebenarnya nasi lemak yang menggunakan santan fresh lagi kaw kaw rasanya. Macam nasi lemak buatan mak mertua saya, ada UMMPH!! Lagi satu masalah makan nasi lemak ni,lepas makan mesti mengantuk.Arrggh...

Apa khabarlah suamiku di Laos. Makan atau tidak?Katanya susah juga nak mendapat makanan halal. Tapi, ada juga kedai India yang dikatakan muslim. Dapatlah juga dia menikmati masakan yang ala-ala kedai mamak di Malaysia.

0 comments: