Aktiviti hujung minggu # 2

Taman Tasik Titiwangsa
Kami sekeluarga memang selalu membawa anak-anak bermain di taman permainan.Almaklumlah kanak-kanak, semua jenis permainan digemari dan ingin dicuba.Aktiviti memanjat paling mereka sukai kerana mencabar kewibawaan mereka.Cuma, ibu sahaja yang risau takut mereka terjatuh.Nanti anak menangis,ibu pun menangis sama.Biasanya kami akan pergi bersama-sama adik,kakak ipar dan anak-anaknya iaitu Nurul Izzati dan Mohd Firdaus.

Daya tarikan buat masa ini ialah Eye on Malaysia. Pada tahun lepas mereka semua merasa naik kecuali saya kerana pada masa itu saya sudah sarat mengandungkan Muhammad Salahuddin. Gerun juga membayangkan jika tiba-tiba sakit perut semasa berada di puncak. Apabila malam tiba, pengunjung dipertontonkan dengan persembahan bunga api yang amat menarik sekali.Sangat mengujakan terutama sekali anak-anak.

Selain itu, pengunjung juga boleh menyaksikan persembahan pentas daripada artis di pentas pertunjukan.Jika hendak menunggang kuda juga disediakan perkhidmatan menunggang kuda atau menaiki kereta kuda.Anak-anak boleh menunggang kuda sendirian dengan dikawalselia oleh penjaga kuda. Jika menaiki kereta kuda, anda dapat menikmati pemandangan sekeliling. Aktiviti menarik yang lain di antaranya ialah mengayuh sampan atau menaiki jet ski di tengah tasik.Dengan bayaran berpatutan anda mampu mengecapi saat-saat indah bersama anak-anak.Kemudahan surau juga ada disediakan membolehkan kita mengerjakan solat walaupun semasa berseronok.


Keseronokan bermain membuatkan masing-masing penat dan bila pulang semua anak-anak tertidur di dalam kereta.
(Gambar:Internet)

0 comments: