Aktiviti hujung minggu # 3

Taman Metropolitan Kepong

Perjalanan ke Kepong mengambil masa hampir setengah jam.Apa menariknya di sini? sebelum sampai ke taman ini, dalam 1km kita sudah boleh melihat pemandangan yang amat cantik di ruang udara. Kelihatan seperti 'burung-burung' yang terbang berkawan. Banyak sekali. Namun, apabila sudah menghampiri pintu masuk, barulah kita mengecam rupa-rupanya 'burung' itu ialah layang-layang!

Terkenal sebagai tempat bermain-layang, Taman Metropolitan sering diserbu oleh peminat layang-layang dari semua lapisan kaum dan usia. Pelbagai corak layang-layang termasuk watak kartun kegemaran kanak-kanak seperti doraemon boleh di dapati di sini. Oleh sebab itu, kawasan letak kereta selalu penuh dan banyak kereta yang bersidai di tepi jalan sahaja.
Selain layang-layang, kita boleh bersiar-siar, berjogging dan kanak-kanak bermain di taman permainan. Bagi kaki pancing, tasik di sini juga adalah lubuk ikan yang menanti masa makan umpan. Apa-apa pun aktiviti yang penting menghabiskan masa hujung minggu bersama tersayang menjadikan hubungan lebih erat dan mengukuhkan kasih sayang.

(Gambar:Internet)

0 comments: