Aiskrim susu kambing Mado

Wow...Aiskrim susu kambing. Jom try!

Terasa nak pergi Bukit Bintang cari aiskrim ni. Emmm yummy :) Berbanding aiskrim biasa, aiskrim susu kambing dikatakan berkualiti tinggi kerana lebih tahan panas dan tak mudah cair.
 Laporan kosmo online:
BUKIT Bintang, Kuala Lumpur sememangnya sentiasa sesak dengan kehadiran rakyat tempatan dan pelancong yang gemarkan aktiviti membeli-belah di pusat-pusat beli-belah yang banyak terdapat di situ.
Justeru, sambil berjalan-jalan menikmati pemandangan di Bukit Bintang, apa kata anda mencuba aiskrim terbaharu berasaskan susu kambing yang dibawa khas dari Turki di Mado untuk menyegarkan tekak akibat cuaca panas.
Ketua Pegawai Eksekutif Yasar FC Sdn. Bhd., Yasar Kanbur berkata, keistimewaan Mado ialah rasanya yang enak malah menyihatkan kerana ia menggunakan susu kambing berkualiti tinggi yang dicampur dengan saleb. Saleb ialah ekstrak sejenis spesies orkid yang ditemui di rantau Marash di Turki.
"Gabungan kedua-dua bahan utama ini menghasilkan rasa aiskrim yang enak dan tidak mudah cair seperti kebanyakan airkrim walaupun berada di bawah cuaca yang panas.
"Mereka yang menikmati aiskrim Mado pasti akan berpuas hati dengan rasanya yang enak tanpa bau kambing kerana ia melalui proses pembuatan yang ketat," katanya.
Selain aiskrim dalam pelbagai perisa, Yasar memberitahu, Mado turut menyajikan pelbagai jenis pastri dan pencuci mulut termasuk kopi terbaik Italian Filicori dan pelbagai jenis minuman asli Turki.
36 perisa
"Selain rasa aiskrim yang unik dan padat, aiskrim ini turut dimakan menggunakan sudu dan garpu, lalu menjadikannya lebih unik berbanding aiskrim jenama-jenama lain.
"Terdapat 36 perisa aiskrim ditawarkan di kafe ini dan orang ramai boleh mendapatkannya pada harga serendah RM8," ujarnya.
 Baca laporan selanjutnya di sini.



p/s
Aunty Nurul,
jom jalan-jalan sana nak???