Misi #1: Shopping raye....

Alhamdulillah semalam selesai misi #1, shopping untuk raya. Emmm jangan tak tahu, ibu sendirian ke Jusco, manakala anak-anak mengikut abah mereka menggunting rambut. Huhu...seronoknyer dapat meronda sesorang tanpa gangguan. Hehe..memanglah, kalau ada hero-hero tu kejap kejap mesti nak ke toilet..lepas tu nak pergi main, lepas tu minta makan minum. Macam-macam lah, tak dapat ibu nak kosentret langsung....

Kebetulan semalam memang ada sales..tapi just for J-card member. Alamak rugi lah kan kalau yang bukan member tu. Diskaun sehingga 70%. Aku lihat di kaunter servis ramai yang beratur untuk memohon J-card. Aku pun apa lagi, join sama lah. Malangnya, sebab dah expire 3 tahun, rekod aku sudah didelete dan terpaksalah isi form semula. Dulu jauh dengan Jusco, malas nak renew card. Sementelah, hanya setahun sekali je menjengah Jusco semata-mata untuk shopping raya. Since Jusco AU2 dah buka tahun ini beberapa kali juga kami menjejak kaki membeli belah. Alang kepalang semalam aku apply jelah.

Sebenarnya pun, semalam aku shopping untuk raya. Mungkin terlalu awal bagi sesetengah orang untuk membeli baju raya. Stok mungkin bukan yang terkini dan fesyen pun yang dah out-dated. Tak kisahlah, memandangkan aku due bulan September nanti, masa itu pun aku dah tak larat nak memusing cari baju raya anak-anak. Itu pun semalam memang penat sangat-sangat. Rasa 'pancit' semua urat-urat dalam badan tetapi berbaloi! Balik rumah beberapa kali pula aku membelek baju raya anak-anak termasuk beberapa pasang untuk anak-anak saudara. Haha, belum puasa macam dah tak sabar-sabar nak raya. Anak-anak pun sibuk mencuba baju raya masing-masing...Alahai seronoknya!!

Alhamdulillah tak lari budget. So, lepas ini aku akan mulakan misi shopping #2 pula iaitu persiapan untuk baby baru...

0 comments: