[POSTING TERTUNDA] - selamat hari ibu

Asalnya ini posting untuk jurnal harian warga BDN. Salah satu forum yang aku join.Sementelah 10 Mei tak sempat posting apa-apa story sempena hari ibu dan beday Almustofa, aku post as siaran tertunda pada hari ini.Sekadar nak melengkapkan keceriaan Mei- bulan yang meriah dgn pelbagai event dan hari istimewa...(telah diedit utk versi blog laman cahayamata)

Hari ni lepas subuh aku masak breakfast roti canai segera dan buat air nescaffe untuk my hubby.. sementara tunggu dia balik masjid aku menidurkan diri dulu.. dalam mamai2 dengar sore hubby dan anak2 bising...dia melayan anak makan dan menulis..oklah tu buleh aku sambung tido..:D Tetiba almustofa datang tunjuk sekeping kertas....

"selamat hari ibu..kami sayang ibu...dari muhammad luqman, muhammad almustofa dan muhammad salahuddin.."

Aku buat selamber tapi dalam hati kembang kuncup gembira. Then, aku capai hphone kol mak aku kat kg.."selamat hari ibu mak..hanya ucapan tak de ape pon.." di hujung telepon mak ucap terima kasih...sayu pula teringat dia. Kemudian aku kol ct, adik ipar..huh tengah menidurkan diri lagi rupenya anak dara sorang tu...dah 9.30 cik oi..!!:sengih: Aku minta die pass tepon kat mak (MIL).. cian mak tengah melepak kan dirinya di kerusi sbb pening kepala..semalam tengok m.ikram bersukaneka di sekolah...."selamat hari ibu mak...hanya ucapan jer tak de ape pon..." sama! dihujung talian mak ucap terima kasih dan biase, mesti die sayu...cam nak nitis pulak air mata aku...lalu aku pass phone kat hubby dan wish mak die "ucapan je? tak de ape2 ker??" hubby buat loud speaker so buleh dengar suara mak. Die saje berlawak...di akhir kata dengar die ucap "...sayang mak!"

0 comments: