Tahniah Pandalela, menyumbang gangsa untuk Malaysia!

Finally, she got a medal!

Biarpun sekadar gangsa, sumbangan beliau itu mengembirakan seluruh rakyat Malaysia yang mendambakan pingat selepas Datuk Lee Chong Wei yang menyumbang pingat perak.

Dengarlah ucapan kegembiraan Pandalela sebaik menerima pingat gangsa di atas kemenangan di tempat ke-3 di dalam acara akhir 10m platform wanita di Olimpik London 2012.

oppps tak boleh bukak? klik link tgk kat youtube ye:)



KAK AINA: Sesungguhnya kita semua bersyukur atas kejayaan beliau. Macam dikatakannya, beliau  gembira dan berbangga sebab dapat mengharumkan nama negara. Dalam pada mensyukuri kejayaan mendapat pingat gangsa tersebut, orang ramai sibuk bercerita tentang seorang lelaki yang mahu melakukan sesuatu di luar batasan jika Pandalela menang pingat. Malang sungguh kerana keterlanjuran mulutnya bercakap dan tangan menulis (di facebook), namanya menjadi isu hangat hari ini. Kenapa setiap kali Malaysia menang pingat/kalah ada sahaja kontroversi? Nanti Tuhan tak berkati rezeki kita dan mahalkan pingat kita lain tahun baru tahu...Lebih malang kita yang sama terlibat dan mengutuk mamat Johari Pain tu pulak. Sempena bulan mulia ini sama-sama maafkan dia. Doakan kita insaf dan lebih menyesali perbuatannya itu. Sudah-sudahlah mengutuk...jom zikir:)


0 comments: