Ya mustofa, by Sami Yusuf


Masa bawa Almustofa ke klinik hari tu...


Bila tiba nombor giliran...."masuk bagi salam kat doktor tau" pesan saya padanya.


Sebaik masuk ke billik doktor....



Doktor: Assalamualaikum


Ibu: Waalaikumussalam (Alamak doktor bagi salam dulu pulak)


Doktor: Haaa...Almustofa ya. Tahu tak lagu Almustofa?


Almustofa yang demam, plus malu-malu diam tak menjawab.


Ibu: oooo nasyid dari Sami Yusuf tu ye? tahu ....


Doktor: Haaa lagu tu lah. Almustofa..Almustofa..Almustofa sambil nyanyi sikit lagu tu.

Doktor muda tu memang peramah. Perempuan, berjubah dan bertudung labuh. Saya meneka dia mesti lepasan U timur tengah agaknya. Kalau tak masakan dia tahu lagu Sami Yusuf tu. Lagu Sami Yusuf yang popular di Malaysia Almuallim. Saya pun kalau tak silap tahu lagu Almustofa tu dari adik saya yang baru balik dari Mesir dahulu....En. Mat P kata, saya ni pandai-pandai je teka macam tu. Tak semestinya berjubah dan tudung labuh tu amik medic dari Mesir. Mmmmm...yelah yelah ai ni judge dia by its cover...Heeeeee:P

0 comments: