Selamat datang Muhammad Alfatih !

Alhamdulillah pada tanggal 3 September 2009 jam 3.25am aku selamat melahirkan anak ke empat yang juga seorang lelaki! Walaupun hubby tidak dapat menemani aku seperti sebelumnya, namun dia telah sedaya upaya untuk menyiapkan kerja-kerja di PNG dan pulang ke Malaysia secepat yang boleh. Alhamdulillah sehari selepas aku bersalin dia selamat tiba di KL dan waktu discharged dialah menguruskan segalanya.

Aku bersalin di Pusat Perubatan Naluri Wangsa Maju. Seperti yang lepas-lepas, Dr. Zanariah lah yang menyambut kelahiran anakku. Bercerita pengalaman kali ini, dua hari sebelumnya kami pulang ke KL setelah seminggu berada di kampung. Adik aku Mamat yang masih bercuti sakit, aku ajak menemani kami empat beranak di rumah. Sementelah Mamat sudah sembuh dan boleh memandu kereta seperti biasa aku berani meminta pertolongannya. Abah pun mengizinkan jadi bagai orang mengantuk disorongkan bantal lah aku...

Alhamdulillah, sempat juga aku menamatkan puasa pada hari itu, iaitu hari ke 12 Ramadhan. Walaupun terasa semacam perut sejak Asar, aku sempat berbuka puasa hari itu dengan menu Char Kue Teow yang aku masak dengan sos istimewa untuk memasak char kuew teow penang pemberian sahabatku Hasnita dan suaminya, Alias. Terima kasih banyak-banyak korang, memang best!

Selepas solat Isya', aku dan Mamat menghantar anak-anak ke rumah kakak ipar di Pandan Utama. Kemudian kami ke Naluri untuk membuat pemeriksaan. Selepas disahkan jururawat bertugas bahawa pintu rahim aku dah terbuka 3cm, aku terus ditahan di wad. Masa itu sudah 10.30 pm. Menjelang tengah malam, setelah bukaan 6cm aku dimasukkan ke bilik bersalin.

Masuk pukul 1am, aku mula mengalami kontraksi yang lebih kuat dan pukul 3am barulah pintu rahim buka 8cm pula. Doktor Zana datang beberapa minit kemudian. Tepat 3.25am jam di hospital, Muhammad Alfatih selamat dilahirkan setelah mengerah keringat keibuanku. Alhamdulillah terima kasih Ya Allah di atas rezeki Ramadhan kali ini....semoga di dalam bulan yang berkat lagi mulia ini keluarga kami dilimpahi nikmat dan kebahagian yang Engkau redhai dan semoga Engkau menemukan kami dengan malam 1000 bulan yang diidamkan semua manusia, amin..

Muhammad Alfatih, nama diberikan sempena Sultan Muhammad al-Fatih. Semoga Alfatih dan abang-abangnya membesar sebagai anak yang soleh dan menjadi hamba Allah yang beriman lagi bertaqwa. Insya Allah....

0 comments: