Doakan mangsa banjir


Hari ini suami saya dah pulang dari Medan, Indonesia. Paling seronok, anak-anak yang berlari membuka pintu untuk abah mereka. Alhamdulillah dia pulang dengan selamat dan sihat walafiat. Semestinya ole-ole tidak dilupakan untuk kami. Terima kasih, abang...tapi bulan depan nak keluar negara lagi. Emmm..sabar jelah. Kata orang sayangkan isteri ditinggal-tinggalkan. Betul ke??


Tak lama lagi Aidil Adha. Saya dapat panggilan telefon dan sms dari kakak dan adik ipar yang bimbang tidak dapat pulang berhari raya di kampung sebab banjir.Tambahan pula ramalan gelombang kedua banjir bakal berlaku tidak lama lagi. Walaupun rumah mertua saya di felda Jengka 14 selamat dari dinaiki air tetapi jika laluan LPT ditutup maknanya mereka terpaksa berhari raya di Kuala Lumpur. Tahun ini bapa mertua saya, Hj.Daud Insya Allah akan menjalankan ibadah korban. Jadi, kalau tak balik kampung sedihlah jugak. Nasib baik kampung saya, Kampung Dong di Raub selamat. Insya Allah tiada laluan utama yang ditutup jika berlaku banjir melanda di sana.


Memikirkan kebimbangan tidak dapat balik beraya,dan dibandingkan dengan nasib mangsa banjir yang kemusnahan rumah dan harta benda, kami lebih bersyukur kerana tahu semuanya selamat. Lebih kasihan,keluarga yang kehilangan nyawa orang tersayang mereka. Marilah kita sama-sama berdoa agar segalanya akan berlalu dengan selamat dan keadaan akan kembali sempurna seperti sediakala. Insya Allah....

(Gambar:Internet)

0 comments: