Mereka bukan orang penting pun

Dear blog...

Aku feeling annoyed. Sangat-sangat.

Susulan kejadian helikopter terhempas.

Jasad mangsa semua masih di rumah mayat. Rakyat marhaen dah ada yang sibuk bercerita tentang pilihan raya kecil. Bukan ke terhadap musuh sekalipun kita disuruh hormat dan memaafkan?


Tak sedikit juga mempertikai siapa mereka ini yang perlu diberi liputan meluas di kaca tv. Penting sangat ke? Kalau sesiapa yang menonton perlawanan bolasepak malam tadi  diganggu beberapa kali dengam laporan berita terkini tentang nahas. Aku pun terkejut. Lebih-lebih bila terlepas gol pertama Lions ke gawang Pahang. Sebaik-baiknya, kalau tak kenal lebih baik diam dan mengelak menyinggung perasaan mana-mana pihak terutama keluarga mangsa. 

Esok kita mati entah-entah masuk tv juga. Masa hidup ni bolehlah cakap macam-macam. Mati itu pasti tapi bukan kita menentukan bila dan cara bagaimana kita hendak mati. Kita pun bukan maksum dari berbuat dosa. Perasan diri bagus sangat, itu maknanya riak dan sombong.


Takziah juga buat keluarga DSAI di atas pemergian ke rahmatullah ayahanda beliau Ibrahim Abdul Rahman. Moga arwah ditempatkan di kalangan para solihin. Ameen.

Moga pengebumian jenazah dimudahkan hari ini...

KAK AINA: Syukur Pahang menang malam tadi. Rasanya macam dah lama sangat tak menang-menang...

0 comments: