Showing posts with label contest. Show all posts
Showing posts with label contest. Show all posts

Wordless Wednesday: My Puasa moments

*Salam Sejahtera*

Ya, hari bergambar tanpa suara tulisan sudah tiba!. Yea...tapi kalau tetiba ada kata-kata kat sini maknanya nak bagitahu ada kontest untuk Wordless Wednesday...Kat mana? Mana lagi kalau bukan blog Cikgu Eyriqazz aka. GTO. Klik sini untuk join. Tema minggu ni sebagaimana tajuk di atas, 'My Puasa Moments'.

Pic kali ini saya letakkan gelagat Alfatih yang 1st time join kami bersahur. Pic ni diambil pada minggu lepas. Lepas sahur dia solat Subuh bersama abang Aman dan Abah. 

BEN ASHAARI CARI BLOG ..CEPAT !

Santai Bersama BEN ASHAARI

Jom korang cepat join segmen ni sebab BA nak bagi hadiah kalau sesiapa menang contest. Tapi nak join contest kenalah buat entri permohonan cenggini dan jawab 5 soklan yang akan dikemukankan selama 5 hari berturut....Ayyakkkk kena jadi blogger cekal dan tabahlah. Kalau terlepas pandang rugi beb. Info lanjut check kat sini. Hadiah boleh tahan gempak babe...heeeeee:) Pukul 3 close ye.

Menang wordless wednessday contest

*Salam Sejahtera*

Ingat tak hari rabu lepas akak letak pic Alfatih merajuk untuk Wordless Wednesday? Tengok kat sini. Kemudian akak letakkan pic tersebut masuk pertandingan WW contest yang dianjurkan oleh GTO a.k.a Eyriqazz. Mula-mula masuk shortlisted dalam 10 finalist. Mana tahu, semua finalist diumumkan sebagai pemenang!
Tahniah buat semua pemenang. Saya janjikan 5 pemenang, namun saya tambahkan lagi 5  . Alhamdulillah, dimurahkan rezeki, baru dapat "new job" dan juga sempena besok birthday Isteri. Umm, tak salahkan hadiah ditambah lagipun kesemua gambar2 ini memang saya suka, susah nak shortlisted kepada 5.
Terima kasih banyak-banyak. Syukur lillah:)

Nak tahu siapa lagi pemenangnya? ok klik header pihak penganjur kontest di bawah.

Great Teacher Onizuka

Tahu tak apa hadiahnya? 

DiGi iPhone 4 Life



Jika saya tanya, apa yang anda mahu dalam kehidupan ini? Kekayaan? Kebahagiaan? Cinta? Kalau dapat semuanya dalam satu masa tentu kitalah orang yang paling bertuah dalam dunia kan?

Setiap orang sudah ditentukan rezeki masing-masing. Usaha dan terus berusaha untuk mencapai cita-cita dan impian dalam kehidupan. Kemudian kita akan berserah kepada Tuhan semoga apa yang kita telah usahakan akan tercapai.

Dalam setiap usaha dan pekerjaan yang kita lakukan akan lebih mudah jika mendapat bantuan dan sokongan moral orang yang tersayang. Jika anda seorang ketua, anda akan bertuah jika memiliki pekerja yang berkemampuan, pakar dan setia untuk menguruskan syarikat anda.

Sebagai suri rumah, saya tiada pembantu. Bertuah jika saya mempunyai seorang pembantu atau setiausaha untuk menolong dalam melaksanakan urusan harian. Dengan DiGi iPhone 4, ia melengkapi kehidupan saya! Dengan pelbagai aplikasi bersedia membantu dan plan iDigi yang menarik menjadikan segalanya lebih MUDAH, LANCAR dan CEKAP dalam pengurusan rumahtangga saya.


Terima kasih semua kerana sudi membaca entry terakhir saya dalam pertandingan merebut iPhone 4 dari Digi. Kisah ditamatkan. Jumpa lagi dipertandingan yang seterusnya.

DiGi iPhone 4 Real


iPhone 4 dari Digi memang berbaloi dan plan yang ditawarkan sangat menarik. Oleh itu, pengguna boleh memilih mana yang terbaik buat diri masing-masing KERANA tak semestinya yang saya suka itu awak pun suka dan tidak semestinya yang awak pilih itu, saya mampu membayarnya. TAPI!!! Walaupun seorang suri rumah, ada pakej yang sesuai dengan kemampuan saya.

Kalau mahu lebih, kena tanya Mr. Hubby lah kot kot dia mahu support kan...(huk huk dia dah geleng kepala).


Bak kata pepatah, 'biar kalah membeli, menang memakai'...maksudnya, lebih elok beli barang yang mahal asal dapat menggunakannya dalam tempoh yang lama, berbanding beli barang murah, baru sekali guna dah rosak..Saya setuju, kerana yang penting kepuasan maksima. Di Digi, setiap tawaran hampir memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Harga bagi setiap tawaran juga sangat berpatutan. Klik pada jadual berikut:

Saya akan pilih pakej RM58/sebulan. Sebab apa? Jawabnya tentulah kerana ia paling murah dan terendah. Maknanya saya mampu. Jika dibandingkan dengan lagi 2 pakej, walaupun kadar caj untuk setiap sms, mms, dan panggilan nampak lebih 'sen'nya tetapi ia masih ok kerana berdasarkan kepada penggunaan semasa saya sekarang. Dengan 1GB bagi Internet, saya tidak sabar untuk mencuba dan merasai sendiri kehangatan dan kehebatan iPhone 4.

Kesimpulannya....

Saya sangat suka tawaran ini. Saya berharap dapat merasakan kepuasan apabila memiliki iPhone 4 dari Digi nanti. Hahaha ayat berangan lagi. Jangan marahhhh...

Anda bagaimana?

DiGi iPhone 4 Play

617330958
Sangat bergaya kan kaler pink ini untuk seorang wanita. Once this iPhone be mine, huh tak de sorang pun dari my heroes yang akan dibenarkan menyentuh sesuka hati. Akan ku tatang bagai minyak yang penuh, laksana my baby girl....oooooo so sweet! (errr saya belum ada anak perempuan lagi lah).

Yang menariknya dengan telefon pintar ini macam-macam ada...(aci ye pinjam tagline astro jap). Dengan aplikasi iTunes, pelbagai aplikasi sama ada percuma atau berbayar boleh digunakan....iTunes??
iTunes adalah aplikasi percuma untuk Mac atau PC anda. Ini mengatur dan memainkan muzik digital dan video di komputer anda. Seumpama sebuah store di komputer, iPod, iPhone, iPad, dan Apple TV, ia mengandungi segala yang diperlukan dan boleh diguna di mana sahaja pada bila-bila masa....
DiGi iPhone 4 Play
Sebab saya ni seorang wanita aka perempuan, jadi perkara-perkara yang selalu dikaitkan dengan golongan kami ialah suka shopping dan ingin sentiasa cantik (walaupun bukan semua perempuan macam itu tau). Sebab saya juga seorang ibu dan isteri, maka memasak itu wajib. Tambahan lagi, saya seorang suri sepenuh masa, duniaku kebanyakkannya ialah berada di dalam rumah. Tidak perlu keluar jauh untuk bersosial atau menghadap pc 24 jam sehingga mengabaikan urusan rumahtangga jika hendak bersosial atau berhibur. iTunes store memudahkan urusan dan menunaikan keinginan dalam waktu yang terhad. Tak percaya???
Hanya buat pilihan dihujung jari anda...Sambil memasak, menyusukan anak, sambil baring dan duduk di bilik termenung (huih tak pernah buat ler..), sentuh sahaja skrin dan semuanya ada!


Dalam banyak-banyak aplikasi ni, paling saya tertarik ialah aplikasi untuk wanita dan hanya jantinanya wanita sahaja;

1) iPeriod Ultimate - Ia menunjukkan kalendar bagi kitaran period(haid) dan menganggar waktu ovulusi dan masa subur. Ini membolehkan setiap perempuan menjaga kesihatan mereka dengan baik.


2) Womans Calendar - Membantu wanita yang ingin mengandung, mengelakkan kehamilan, membuat jadual kitaran kesuburan dll. Ini membolehkan mereka mengesan tempoh menstruasi dan memantau kesihatan fizikal dan aktiviti mereka secara teratur. Lebih kurang macam aplikasi iPeriod Ultimate, so, wanita boleh buat pilihan terbaik dan yang mana lebih digemari.

3)The pill - Saya memang jenis yang selalu missed makan ubat. Semasa mengandung, kekadang pil obimin yang mesti dimakan waktu pagi diambil belah petang atau malam. Dengan aplikasi ini, ia dikatakan dapat membantu. Bagus kan...hope so.

4) Pregnancy tracker - memantau perkembangan kehamilan setiap bulan sehingga bersalin.

5) Baby monitor and alarm - Tak tahulah sejauh mana praktikalnya, tapi inilah aplikasi paling best lah saya rasa! 2 thums up! Ibubapa tidak perlu risau meninggalkan anak sendirian dibilik, kerana aplikasi ini bertindak macam 'bibik' pun ye juga. Rakam sahaja suara kita mendodoikan bayi, setkan masa untuk dimainkan kepadanya dan jika kedengaran suara tangisan, telefon akan berdering. Sangat membantu bukan. Jadi, saya tak perlu lah risau untuk berada di dapur memasak, menidurkan diri sebentar dan macam-macam lagi lah...
Bertuah sungguh jika dapat memiliki iPhone 4...Senang dan mudah dihujung jari, bergaya dan hebat walaupun berada di rumah:) Let's play!

DiGi iPhone 4 Me

Cleaning
Ini lebih kurang macam sayalah. Suri rumah sepenuh masa yang sentiasa sibuk dengan macam-macam kerja rumah. Saya ada 4 orang hero(setakat inilah). Bila sebut pasal phone, my heroes ni semuanya lebih handal dan bijak dari saya. Terutama bab main games. Ibu? Fesbuk terer lah..

My 1yr old son, Alfatih paling suka main phone. Sudah berkali-kali saya punya phone kena campak ke lantai. Dulu pakai phone mahal, hari ini hanya pakai phone murah je...Nak buat macam mana, my phone just like his toys jugak lah. Marah anak kejap je, later bagi jugak diorang buat mainan...
Lately, my phone dah meragam. Terasa nak campak je kat dalam tong sampah dan beli yang baru. Tapi...nak beli jenis apa ye???? Apabila Nuffnang buat contest di mana hadiahnya ialah sebuah iPhone 4, wah terasa macam bagus je kan kalau saya pakai iPhone pulak! Tapi layak ke saya??? Ahhh ada sape-sape kesah ke??? Saya pun nak iPhone 4 dari Digi.

Persoalannya, kenapa iPhone 4 dari Digi ni? Bagus sangat ke??? Kalau baca maklumat yang ditulis kat sini, gud gud banyak bagus maa...






Tersangatlah menepati sasaran! As gud as our requirements!Haha...tapi, kalau saya ni eksekutif ke, pengurus bank ke, lawyer ke, lecturer ke bergaya jugak lah kalau bercakap tu pakai iPhone 4...Let's imagine;
Gantikan buku resepi tu dengan iPhone 4...konon-konon tengah check recipes kat Internet lah kan..kan..padahal tengah facebooking...bace emel...dan bla bla bla hiiiii.. hiiii ok ok cantek cantek. Setuju lah cam tu...
Kalau nak bagi 2, 3 dan lebih free pun lagik baik. So, everyone in the house will get one. Superb!!! For those yang nak juga tapi kena belilah ye...Check kat bawah ni
Sangat berbaloi kan. Apa tunggu lagi, shopping le sekarang! GO>>> Saya nak tunggu iPhone 4 dari Digi punya:D. Kalau sapa-sapa banyak soal, sila baca sini. Terima kasih yaaaa....

owwhhh sangat cool..ada gaya..pastinya hebat! Digi lah!