Showing posts with label Scott's Emulsion. Show all posts
Showing posts with label Scott's Emulsion. Show all posts

Terlupa rasanya


Salam.

Hari ni dengan semangat belikan anak Scott's Emulsion. Kononnya nak bagi mereka makan makanan tambahan supaya lebih cerdas dan cergas...Nampak pulak tag DHA kat situ. Wow...

Kebetulan ada promosi di Guardian, dapatlah beli pada harga lebih murah.

"Laaa kenapa beli tu? kenapa tak beli yang perisa oren ke......kan ke rasanya tak sedap." kata suami semasa akak tunjukkan botol Scott's Emulsion padanya.

Iyye ke????

Akak pun isi sedikit 15ml mengikut sukatan untuk dewasa minum.

"waaaaaa....cemana saya boleh lupa rasanya!!!!!!!!!!!"

"kan masa kecik-kecik dulu ada makan. Memang rasanya tak sedap. Ada 1 lagi tu ok sikit sebab rasanya oren." ujar suami akak lagi....

Yewwwww...3-4 kali sendawa terasa payau kat tekak. Kenapa akak boleh lupa rasanya, sedangkan masa  jadi budak-budak dulu memang pernah makan. Tapi, suami akak dia trauma kot, sebab itu dia masih  ingat akan rasa Scott's Emulsion itu.

"abang.....abang nak tak? Makanlah.." akak memujuk, tetapi dia menjuih.

Alaaaaaaaaaaaaa....banyak ni!!!!!!!!!!!!!!!!

Akak sudukan 2.5ml untuk Alfatih. Alhamdulillah, rilek aje dia makan. Tapi, abang-abangnya semua tak nak. Cium bau aje dah nak termun**h.

Alahai, cemana boleh lupa rasanya? Kalau ingat, mesti aku tak beli tau..... :(