Wordless Wednesday: Test drive

Susahnya nak jumpa 'dia'

*Salam Sejahtera*

Jodoh pertemuan di tangan Tuhan...

Saat aku nak jumpa dia....teramatlah payah.

Payah sangat-sangat!

Kucari...kucari....menjejak kasih

Rupa-rupanya menyorok kat sini.

Alhamdulillah jumpa juga akhirnya.

Namun, mana cukup dengan sekali pertemuan. Kucuba atur pertemuan lain pula. Namun gagal....jejak kasihan sungguh.

Tapi aku tak mengalah. Kucuba lagi di hari lain. Kali ini bertemu saudara tiri beliau sahaja...

Lantas aku sedar. Di situ bukan rumahnya. Bukan lubuknya. Aku cari di lubuk lain. Akhirnya kutemui di Giant! Hahahha puas hati ma...kasi borong setahun berg :D

Tahniah Harimau Muda, Juara bola sepak Sukan SEA-26!

*Salam Sejahtera*


Syukur lillah...


Subhanallah...

Pingat emas bola sepak Sukan SEA kekal milik Malaysia. Tahniah skuad Harimau Muda Malaysia! 

Tadi sempat shoot scene Baddrol ambil penalti yang terakhir. Sorrylah sebab mutu video 'amat kureng' sebab record guna phone camera jer....sebab tu lip lap lip lap imejnya...takpelah ni sendiri punya. Malas nak selongkar orang lain punya kat Youtube.


video
Jaringan kemenangan oleh kapten Harimau Muda, Baddrol Bakhtiar. Huih masa ni memang cemas lah. BP pun rasa macam tinggi jerrr...kepala pening aih. Namun gol!!!!! Hehe syukur....
(suara latar En. Mat P dan Luqman)


video
Lagu negaraku gah berkumandang di Stadium Gelora Bung Karno

Hari ini tak boleh blues!

*Salam Sejehtera*

Syukur masih panjang usia untuk menyambung urusan dunia kita...Thanks to Allah Tuhan Semesta Alam.

Biasa Isnin mesti blues ajekan? Since cuti persekolahan sudah bermula, akak pun sedikit merasa nikmat 'kemerdekaan' walaupun sebenarnya tugas sebagai ibu, isteri dan suri rumah itu tiada cutinya. Hari sekolah ataupun cuti sekolah sama juga! Kalau ibu bekerja, lagilah sibukkan? Balik rumah, harus 'bersilat' di dalam rumah pula....kecuali mereka yang ada pembantu rumah lah kot?

So, ada yang blues? emm janganlah weh. Hari ini kita kena semangat. Malam nanti 'harimau muda' kita nak gempur Stadium Bung Karno untuk lawan 'garuda'. Huih, cuak je rasanya...boleh ke garuda ditumpaskan. Tumpas sekali lagi! Lagi sekali!

Pertembungan jam 8.30 malam ini ialah bagi merebut pingat emas bola sepak Sukan SEA XXVI. Dianggap, juara bukan sahaja mendapat medal dan title, tetapi paling utama maruah tercalar dek kekalahan sebelum ini menjadikan Indonesia benar-benar terdesak untuk memenangi perlawanan. Sikap fanatik penyokong tuan rumah rumah harus dibenamkan di bumi mereka sendiri supaya tidak egois dan angkuh bila isu -isu semasa melibatkan Malaysia-Indonesia dipalit bersama dalam kancah sukan. Huh sangat tak sehat pemikiran itu! Apa jua masalah luar padang, harap pemain bermain penuh kesukanan dan profesionalisme.

Kepada yang tidak minat bola sepak, marilah bersama mendoakan supaya pasukan Harimau Muda kita dapat mempertahankan kejuaraan sebelum ini. Insha Allah.

Haihhh....memang tak sabar tunggu malam ni. Wajib settle segala urusan sebelum  wisel mula berbunyi! Hehe semangat..semangat okmeh weh

Hormom kortisol berlebih punca diet kurus gagal

*Salam Sejahtera*

Entri pasal nak kurus, cara nak kurus cepat, tips untuk kurus dan langsing dan lain-lain yang berkenaan ada di dalam post sebelum ini. Ramai yang berhasrat nak kurus dan langsing, termasuklah yang menulis ni haaa. Hehe.....Kita nak kurus bukan semata untuk kecantikan aje, tetapi juga untuk kekal sihat. 

Dengan pelbagai kaedah, rawatan dan cara digunakan ramai juga yang gagal mencapai matlamat yang disasarkan. Tapi, kalau tengok dalam tv dan program realiti untuk kurus, semuanya pasti berjaya dan comfirm kurus kan? Mana taknya,  mereka mempunyai moderator, konsultan dan pihak yang bertanggugjawab untuk guide dan monitor perkembangan mereka. Jadi, elok juga kita melihat ini sebagai suatu saranan baik untuk diri sendiri mencari konsultan bertauliah untuk guide kita atau paling tidak berjumpa doktor untuk mendapat nasihat sebelum mengikuti sesuatu program dan mengambil ubatan secara sendirian. 

Hormon kortisol berlebihan mewujudkan masalah kesihatan yang kita tak sedar bahawa hormon tersebutlah punca segala masalah. Hanya selepas berjumpa doktor kita dapat mengenalpasti sama ada hormon kortisol kita berlebihan ataupun tidak. Individu yang memiliki hormon kortisol berlebihan biasanya menghidap sindrom CushingMereka tidak akan berjaya menguruskan badan secara normal seperti yang lain. Mereka perlukan nasihat doktor untuk memilih diet yang sesuai.

Budak kota yang berusaha menjadi budak kampung

*Salam Sejahtera*

Apa celup? no no...ni bukan celup. Memang dah asal ibu dan abahnya orang kampung, maka darah orang kampung sudah mengalir di diri mereka. Kalau sudah namanya budak kampung, mesti lah pandai panjat pokok, tak geli meredah paya dan tak takut dengan pacat atau lintah kan....kan.... Lihat aja usaha anak-anakku yang cuba nak menjadi budak kampung:)

Alkisahnya pada cuti Aidil Adha yang sebentar aja tu, kami balik kampung Jengka 14. Untung aki mereka ada pokok-pokok buah yang membesar di sebelah rumah sahaja. Maka bolehlah cucu-cucunya belajar memanjat pokok. Kat kota, mana ada pokok buah untuk dipanjat? Kalau ada pun pokok 'hiasan' tu...nak buat apa dipanjat kan...

Klinik Pergigian Zalinda

*Salam Sejahtera*

Sebelum ini saya ada menulis tentang klinik Pergigian di Taman Permata Ulu Kelang. Ada 3 buah yang saya pernah kunjungi di sana. Berikut ialah:

Klinik Pergigian Nooriah
Klinik Pergigian Zalinda
Klinik Pergigian Hazwan & Alia

Baru-baru ni berkunjung lagi ke klinik gigi. Mula-mula ke klinik Nooriah tetapi terlalu ramai orang menunggu. Tak mahu menunggu lama akhirnya kami ke klinik Zalinda di tinggat atas selang beberapa tangga dari klinik Nooriah.

Kali ini saya kongsikan gambaran klinik yang menjadi kesukaan anak-anak saya. Mana taknya, lihat sahajalah yer...

Nak sampai ke sini, sila mendaki beberapa anak tangga yer:)

Dah grad dah....

*Salam sejahtera*

Semalam bertempat di Dewan Serbaguna AU2 berlangsung konvo tadika Almustofa. Alhamdulillah selamat dah pengajian tadikanya selama 2 tahun. Tahun depan masuk darjah 1 pulak ye anak. Jadi, wajib tingkatkan usaha untuk bersaing di kelompok yang lebih besar. Khabarnya SKS, tahun 1 aje akan ada 12 kelas. Wow.....patutlah sekolah KL ni semua 2 sesi. Kalau tak, mana  muat nak menampung kebanjiran anak-anak yang hendak bersekolah.

Jom layan gambar sekitar majlis. 


 


 











Apapun, terima kasih yang tidak terhingga buat semua kakitangan tadika yang telah memberikan perkhidmatan terbaik sepanjang tahun ini. Terutama para guru yang mendidik Almustofa sampai pandai membaca, menghafal, mengaji, menulis dan mengira. Terdahulu, Luqman juga bersekolah di sini. Insha Allah Salahuddin juga akan dimasukkan di tadika ini tahun depan. Kalau ada rezeki Alfatih  pulak lagi 3 tahun saya pun nak masukkan dia ke tadika ini...hehe bagus tak bagusnya tadika ni.

Nak tahu kenapa saya puas hati?

Good job!

*Salam Sejahtera*

Apa khabar semua? harap korang sehat dan bergembira....

Semenjak dua tiga menjak ni susah sikit nak meluangkan masa dan mendapat masa blogging macam awal tahun dahulu...keadaan sekarang seolah-olah kembali seperti setahun sebelumnya. Semua lembab. Haih, ditambah dengan musim tengkujuh  yang dah pun datang. Tempias sampai sini kot? hehe...anggap jelah begitu.

Apa-apa pun, terkini, tahniah buat pasukan Harimau Muda kita yang berjaya mara ke separuh akhir bola sepak sukan SEA-26. Pemburuan pingat emas bola sepak yang dianggap sebagai 'ibu' bagi segala pingat emas di temasya sukan kali ini meletakkan harapan seluruh rakyat Malaysia dikepala semua pemain dan bahu jurulatih serta semua yang terlibat di padang. Berpeluh juga lah bersorak dan menyokong mereka malam tadi. Alhamdulillah, tak sia-sia menyumbang suara  nan merdu ini...hihi
Terdahulu, berita 'kemenangan' anak saudara mendapat 5A di dalam UPSR menceriakan hati kami seluruh keluarga terutama mak dan bah (mertuaku).  Mana taknya, cucu itu dibela sejak usia 2 tahun, yakni semenjak arwah ibunya, Kak Sam meninggal dunia. Tahniah, Muhammad Ikram! Hari ini aki dan nenek mengalirkan airmata kegembiraan. Nanti cuti datang KL ok. Ayteh dan mak teh belanja makan. Makan apa sahaja kecuali KFC hehe ..Insha Allah.

11.1.11

*Salam Sejahtera*

Alhamdulillah istimewanya tarikh hari ini. Jatuh pula dihari Jumaat yang mulia. Suasana pun ceria juga. Ditambah dengan cuaca yang cerah dan angin sepoi bahasa yang beralun di jendela rumah saya di tingkat 10....melewati pandangan di jalan raya, seakan segalanya mengiyakan kata hati ini.  Trafik yang lancar, senyuman mak cik penjual nasi lemak dan lambaian anak untuk ke sekolah. Alhamdulillah, syukur pada-Mu Allah kerana masih bernafas di muka bumi-Mu ini...


Google Image....

Penerang Hati

Penerang Hati - 6ixth Sense ft Saujana 


Mencinta Mu terangkan jiwaku
Merindu Mu hatiku selalu
Hanya diri Mu satu cintaku

Tak akan mampu ku jauh dari Mu
Satu nafas ku harap Kau ada
Hanya pada Mu Tuhan ku rayu


Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

Jangan pernah kau menjauh

Memuja-Mu by ST12

bila ku lihat bintang
semua begitu indah
terbentang di langit

*courte

jika ku lihat bulan
sungguh begitu indah
membentang di langit

semua apa yang ku lihat
hanya Tuhan yang bisa 
menciptakan semua

* Tuhan memberi keindahan
yang terindah
seisi langit dan bumi ciptaanMu Tuhan

biarkan aku berada di sini
biar ku tahan laju angin
ajarkan aku bersujud padaMu
ajarkan aku untuk hiduo

tiada tuhan selain Allah
Allahu Akbar Allah Maha Besar
ijinkan aku bersujud padaMu
ku agungkan kebesaranMu


Spongebob The Pirate shopping at Aeon AU2

Kenapa hari Rabu?

*Salam sejahtera*

Hari ini hari Rabu, yakni hari wordless sedunia..tapi saya nak mulakan dengan berkata-kata terlebih dahulu.. 

Tiada kata seindah bahasa. Bahasa yang indah tidak perlu kita berlagak bagaikan sasterawan atau pujangga. Bibirnya yang sentiasa basah dengan puisi dan madah pujangga mengasyikkan telinga. Bahasa yang merdu tidak perlu dialun  bersama irama untuk menarik mata memandang. Bahasa yang cantik juga tidak memerlukan wajah yang cantik sahaja menuturkannnya. Bahasa jiwa bangsa. Selagi kita berkata untuk kebaikan, berpesan demi kebaikan, bercakap dengan niat baik dan  ikhlas, selagi itulah kita akan dipandang elok, dihormati dan disukai orang. 

Pendiam tidak semestinya pula dibenci. Diam itu lebih baik berbanding berkata yang menyakitkan hati. Diam itu lebih baik dari bercakap perkara melalaikan. Diam itu lebih baik jika kata-kata yang akan terpacul hanya menambah dosa dan fitnah berleluasa. Diam bukan sekadar diam. Diamlah dan berikan senyuman, tak perlu kata apa-apa. Ini, cukup mengambarkan perasaan tulus seseorang dan menjangkitkan suasana ceria dalam persekitaran.

Hari ini hari Rabu. Okehlah nak buat Wordless Wednesday punya entri. Tapi, kenapa hanya hari Rabu aja ye?

Orang sebelah

   Suasana malam sunyi sepi. Bunyi cengkerik bercengkarama dan berdrama sesama mereka memecah sunyi....sesekali kedengaran bunyi suara orang bergelak ketawa. Entah dari bilik sebelah, bilik tv, bilik study ataupun dari blok asrama sebelah. Dari arah mana jua, segalanya mungkin. Lisa melihat jam di tangan. Sudah 12.30 tengah malam. Dia keseorangan di bilik, dan masih meneliti baki nota ekonomi di meja studynya. Peperiksaan jam 2 petang esok. Dia mesti lulus cemerlang. Ini adalah semester dan tahun akhir untuknya di universiti.

   Tiba-tiba telefon bimbitnya di atas meja berdering. Lisa terkejut besar. Vibrate telefon itu aja hampir menyebabkan nota-nota ekonomi ditangannya bertaburan di lantai. Missed call. Lisa melihat nama pemanggil. Khairul. Teman baiknya yang belajar di sebuah universiti di pantai timur.  Lisa senyum. Khairul memang suka meninggalkan panggilan tidak berjawab. Lebih-lebih lagi di waktu malam. Alasannya, bergurau dan supaya Lisa ingat padanya sebelum tidur. 

   Kekadang sikap Khairul itu membuat Lisa terfikir mungkinkah teman baiknya yang juga teman sekampung dan sesekolah itu ada menaruh hati terhadap dirinya? Namun mereka jarang berbual lama di telefon. Juga jarang mengirim sms. Mereka bukanlah pasangan kekasih untuk bercerita panjang kisah seharian. Mereka sekadar berkawan. Bak kata orang masakini, teman tapi mesra...